Goossens wonen & slapen: service review

Leun even achterover in uw oude zetel en draai het kussen nog maar eens om vooraleer je er een nieuwe gaat kopen bij Goossens wonen & slapen.

Meubelen, woonkamers, slaapkamers, accessoires… dat kan je daar allemaal kopen! Goossens heeft onder andere een zaak op de Woonboulevard te Heerlen – écht wel een interessante buurt voor nieuw meubilair.

Als je bij Goossens op bezoek gaat en je zoekt een nieuwe slaapkamer, dan word je volledig in de watten gelegd. Persoonlijke begeleiding, advies, kinderopvang, een koffietje. Perfect.

Ga je effectief over tot de aanschaf van een product, krijg je een dikke kleurenmap mee: het “garantiebewijs” waarin in geuren en kleuren de diensten van Goossens zijn opgenomen. “Met je nieuwe aangekochte slaapkamer kan je op je 2 oren slapen”.

Dat blijkt ook uit de rubriek “garantie” op de website van Goossens: “Gewoon goed is niet goed genoeg bij Goossens. Kwaliteit staat hoog in het vaandel. Elk artikel wordt aan een nauwkeurige inspectie onderworpen. Dit draagt er aan bij dat wij u extra gunstige garantievoorwaarden kunnen bieden. Op alle meubelen die u bij Goossens koopt is de garantie volgens de normen van de Centrale Branchevereniging Wonen van toepassing. Dit betekent voor u 3 jaar garantie op basis van afschrijving. Goossens doet daar nog eens haar eigen kwaliteitsgarantie bovenop. Goossens geeft zekerheid. Altijd.”

Tot die prachtige kleerkast geleverd werd, sliep ik op beide oren. Bij aflevering bleek er een kras van 5cm op de aluminium handgreep van één van de deuren.

– Volgens de plaatser moesten we hiervoor contact opnemen met de dienst na verkoop, en konden we hiervoor een korting krijgen van 50€.

– Vooraleer hierop te reageren bekeek ik de kast ietwat grondiger, bleek er nog een diepe kras aan de binnenkant van de deur te zitten.

– Ik neem contact op, en Goossens biedt me de mogelijkheid 75€ te recupereren of iemand langs te sturen voor inspectie. Ik kies voor de korting, Goossens stort mooi 75€ op mijn rekening.

– 2 dagen later begin ik aan het oliën van een van de zijpanelen, met een speciale olie die Goossens mij hiervoor had verkocht. Het is eindelijk een ietwat zonnige dag – goed licht in de kamer – en ik merk nog een bijkomende kras van 8cm op de tweede aluminium handgreep is van de andere deur. Ongelooflijk dat ik dat niet eerder gezien had (de GROOTSTE)… Maar ja er is toch die garantie hé!

– Ik stuur via mail foto’s door van de schade.

– Reactie van Goossens: er zaten geen foto’s in bijlage

– Ik stuur nogmaals de foto’s

– Reactie van Goossens: GEEN

– Ik stuur een herinnering (6 weken na mijn eerste mail)

– Reactie van Goossens:

Allereerst mijn excuses dat U een rede heeft gehad om een klacht te melden bij ons. Ik heb uw foto’s beoordeeld. Ik heb de klacht op de handgreep in een eerder stadium al in overeenkomst met u afgekocht. Daar in heb ik alle drie de klachten in mee genomen, we zijn toen een bedrag van € 75,- over een gekomen. Voor het bedrag van € 75,- is de klacht opgelost. We hadden de klacht ook graag voor 100% opgelost, maar u bent akkoord gegaan met de afkoop. We zijn een bedrijf wat klachten oplost door 100% procent artikelen uit te leveren.
We hadden de klacht in het begin stadium kunnen oplossen voor een nieuwe deur, nu de klacht is afgekocht kan ik niet meer overgaan naar deze oplossing.

Hierop heb ik niet meer gereageerd. Ik vraag me thans wel af, beste mijnheer Goossens, waarom u mij 8 weken lang aan het lijntje gehouden heeft en gevraagd foto’s te sturen als uw besluit toch al vaststond. Ik vraag me zoveel af. Ja, ik had niet akkoord moeten gaan met die tussenkomst. Ja, de tussenkomst is slechts van toepassing op een DEEL van de schade. JA, mijnheer Goossens, ik vind uw service maar klote! The show however is great!

Goossens, Goossens, Goossens, bekijk die foto’s nu eens. Zo lever je toch geen kasten af hé. En dan hebben we het nog niet gehad over de scharen die jullie installateurs op mijn muren in de hall hebben achtergelaten.

Indien je echter ook op zoek bent naar tweedehands meubelen, surf dan snel naar Goossens wonen & slapen.

Share

19 comments

  1. Goossens wonen slapen

    Geachte heer,

    Wij zullen vandaag contact met u opnemen, om deze klacht verder te bespreken.
    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Goossens wonen en slapen.

  2. Spijtig dat men eerst een blogpost als deze moet doen voordat ze daar uit hun kot komen en hun klanten met respect behandelen.

    Succes ermee!

  3. C.v.d.Westerlo

    Andere ervaring.

    Pluim voor ouderwetse goede en snelle service (tegenwoordig moeilijk te vinden)

    door Mw. C.v.d.Westerlo – 4 februari 2012 om 13:15
    Op 31 jan. 2012 heb ik per email gevraagd om 2 nieuwe veren voor een fauteuil gekocht in febr. 2005.
    Ik heb wel heel erg duidelijk de veren omschreven met afmetingen en met foto verzonden.
    De volgende dag al reactie dat de veren kostenloos werden opgestuurd.
    Op zaterdag 4 febr. 2012 de veren in onze brievenbus.
    Super. Vette pluim voor deze serviceafhandeling.
    Voor de duidelijkheid: wij zijn geen familie of bekenden van iemand die daar werkt maar een gewone klant.

  4. hebben twee banken besteld gekregen en acht punten die niet deugden. Sturen een service monteur die voor hun is en niet voor ons Wij eisen nieuwe banken Hele slechte service alleen repareren. Nee de klant is dar echt geen koning

  5. Heel slechte service hun zijn de baas over jouw geld. Doen mooi in je gezicht.

  6. Twee jaar geleden hebben wij voor een behoorlijk bedrag meubels gekocht bij de firma Goossens waaronder een dressoir en tv-meubel met de zogenaamde soft-close scharnieren (waar we destijds nog extra voor moesten betalen). Vanaf het begin hebben deze scharnieren niet goed gefunctioneerd. Telkens vielen de deurtjes uit de kastjes en moesten deze weer teruggezet worden. Wat stelwerk mocht niet baten waarna we contact hebben opgenomen met Goossens. Na veel pijn en moeite hebben ze een monteur gestuurd die – ondanks dat we het type kast en gebrek hebben doorgegeven – zonder nieuwe scharnieren aan kwam zetten om een kijkje te nemen… Zonder lul naar de hoeren is in deze een toepasselijk spreekwoord. Pikant detail is dat we hier een dag vrij voor hebben moeten nemen want meneer kwam van ver zo stelde Goossens, en inderdaad we hebben de hele dag op deze heer zitten wachten die uiteindelijk om 16:30 uur aan kwam zetten. Na vier weken kregen we nieuwe scharnieren opgestuurd die wij er zelf maar even in moesten zetten of weer een vrije dag opofferen om te wachten op de monteur.
    Ook de nieuwe scharnieren werken niet naar behoren en na twee jaar zitten we met dure meubels waar de deurtjes van op half zeven hangen. Na herhaaldelijke verzoeken het euvel te herstellen geeft Goossens wederom een monteur te sturen om een kijkje te nemen ondanks dat het defect allang bekend is, over herstellen wordt niet gesproken. Pas op bij deze zelfingenomen meubelverkoper want de kwaliteit laat te wensen over en eenmaal betaald mag je het zelf uitzoeken!!!

  7. Kast gekocht bij Goossens wonen, bij afleveren hebben ze mijn vloer beschadigd. Echter als je dit niet gelijk ziet bij afleveren heb je een probleem.

    Je moet namelijk tekenen dat er niets is beschadigd aan de meubels en aan de woning, dit is een apart formulier.
    In mijn geval heeft de bezorger dit formulier netjes weggemoffeld onder de afleverbon en gevraagd of ik wilde tekenen voor ontvangst. Als je dit achteraf constateert heb je een probleem, want Goossens wonen beroept zich op dit formulier. En ik vermoed dat ze juridisch zeer sterk staan.

    Voordat je tekent controleer de meubels en de woning minutieus (laat de bezorger gerust een uur wachten). Wees er zeker van dat er geen schade is, als je dit later ontdekt is het dus gewoon pech.

    Goossens wonen, dat nooit meer………..

  8. Goossens…. mooie winkel, maar erg slechte service!

    Wij vinden het onacceptabel dat we pas na 6 maanden eindelijk antwoord hebben gekregen op een vraag die we direct na levering hebben gesteld. Wij hebben stoelen aangekocht voor ruim 2000 euro met de belofte dat er dopjes onder zouden komen tegen krassen van de vloer. Dit is expliciet gezegd tijdens de onderhandeling. Vervolgens zitten deze er niet onder en blijven wij vriendelijk vragen via telefoon, email en in de winkel. We kregen een reactie dat de kosten hiervoor zijn 24 x 0,50 = € 12,00. De stoelen dienen wel opgehaald te worden en de transportkosten bedragen €48,00 het uurloon is ook € 48,00. Oftewel zijn we nog eens ruim 100 euro kwijt voor een belofte die hun niet zijn nagekomen. Te belachelijk voor woorden!
    Omdat wij zo zijn geschrokken van deze afstandelijke en zeer slechte service zijn wij weg als klant. Met ons hopelijk erg veel andere, want als Goossens het geld binnen heeft ben je bedankt!

  9. zojuist voor de 8e keer iemand van goossens gehad van service.in 2012 bank gekocht, bij levering doorgezakt, vervolgens bank 6 weken keijt, leenbank. Nieuwe levering kussens ingezakt. Service garantie eribj gekocht van 2oo euro. Verflak van bank laat los, diverse mails gestuurd, geen reactie. Ze schuiven alles af naar Royal care, , Echt diep trieste garantie service. Blijf vooral weg bij Goossens.

  10. P van der Leest

    Een tijd terug een bed gekocht bij Goossens Nuenen. Een kleurstaat (tegen borg van 25 euro) mee genomen om bij passende gordijnen te zoeken.
    Ik had een grijs (geolied eiken) bed besteld die op de staal duidelijk grijs was. Neigde zelfd naar het blauwe. Het geleverde bed had echter een heel andere kleur: bruin. Er werd door de heren keuring een meldig van gemaakt en binnen 5 dagen zou er contact met me worden op genomen. Niet dus. Na een week heb ik zelf gebeld, maar natuurlijk was de persoon die hier over ging nét weg. Er werd me beloofd dat hij de volgende dag contact met me zou op nemen. Ook dat gebeurde niet. De dag daarna heb ik zelf maar weer gebeld, en kreeg ik deze meneer uiteindelijk aan de telefoon, maar kwam op mij meteen als niet erg geinteresseerd over. Na veel praten en foto’s te hebben door gestuurd zou hij het gaan overleggen en die zelde middag nog terug bellen… Helaas heb ik weer niets (dit was gisteren) gehoord.
    Nooit meer iets bij Goossens voor mij. Dat er iets mis gaat, daar heb ik begrip voor. Ik was er ook niet boos over. Nu ben ik dat wél!

  11. Rudi Van Acker

    Vandaag een levering van Goosens gekregen (3 weken te laat) van een salon van 3800 € Bij de bestelling werd 800€ aanbetaald bij levering bleek de limiet via bancontact overschreden te worden die je maximaal per week kan betalen. We hebben voorgesteld om de rest dan via on-line banking te regelen. De arbeider zei onmiddelijk dat dit niet kon en weigerde halstarig de nummer van de vrantwoordelijke te geven om dit probleem op te lossen, ook wachten tot onmiddelijk van mijn werk terug kwam was geen optie, hij dreigde er zelfs mee van de helft van de salon terug mee tenemen we hadden maar alle kleine lettertjes moeten lezen. Ik voel me als klant dan ook onbeschoft behandeld ook blijkt dan ook eens bij nazicht dat het binnen werk van de salon helemaal niet uit hout gemaakt is,zoals verteld bij de verkoop maar uit goedkope vezelplaat wat de kwaliteit van de salon dus naar een zeer laag niveau brengt en eigenlijk 3X te duur betaald werd. Ik moet hieruit besluiten dat ofwel de vakkennis bij Goosens ontbreekt of tewel ze moedwillig goedkoop spul verkopen aan hoge prijzen. Mijn besluit als klant is dat ik in de toekomst wellicht geen klant meer blijf van Goosens.

  12. Boxspring is gekomen hadden afgesproken met de verkoopster dat ze het oude bed mee terug zouden nemen ze hebben een lattenbodem vergeten mee te nemen ik gebeld wat denk je : we nemen het mee maar dan moet u 48 euro voorrijkosten betalen voor een fout die wij niet hebben gemaakt !!In de vuilnisbak met Goossens slechte service de chauffeur wasbij mij thuis ook nog eens z, n privezaken via z, n mobiel aan het regelen niet netjes !!

  13. Ook hier zeer slechte ervaring met Goossens, evenals veel mensen uit onze omgeving!
    Een bed gekocht, na eerst uitgescholden en bedreigd te zijn door de manager in Baarle-nassau. Dit omdat ik zogenaamd onbeschoft was omdat ik wilde onderhandelen over de prijs. Hij verplichte me te zwijgen schreeuwde door de winkel hoe mijn ouders me zo op hebben kunnen voeden en dat ik een heks was.. En ondanks dat ik hoogopgeleid ben en me keurig gedroeg werd ik voor dom wicht en nog meer uitgemaakt. Zonder nog iets te durven zeggen ben ik de winkel uitgevlucht met hem achter me aan. Terwijl ik buiten tegenover de zaak bij stond te komen kwam hij naar buiten stapte in zijn auto en stak zijn middelvinger op en schreeuwde nog wat toen hij wegreed. We waren helemaal verbouwereerd. Hierop een klacht ingediend waarop ze me een korting aanboden van 20%. Dus het bed toch gekocht ondanks een hele nare nasmaak. Nu is het bed een jaar later al helemaal doorgezakt! Nogal raar voor een bed van 2000 euro. En van Goossens horen we niets meer terug…

  14. onlangs bij Goossens Roermond geweest om informatie in te winnen over een boxspring.
    Verkoper had weinig kaas gegeten van boxsprings moest elke keer met zijn meerdere overleggen.
    Nadat ik tegen hem had gezegd dat ik er nog even moest denken liep hij zonder nog iets te zeggen weg. en zelfs toen we langs de balie liepen waar hij achter stond werden wij volkomen genegeerd.
    heb hier netjes een klacht over ingediend U raad het al nooit meer iets over gehoord.
    Nu ik al deze klachten over Goossens zie denk ik er sterk over om deze onbetrouwbare onderneming te gaan vermijden.

  15. m.w. van de rundstraat

    Het zijn oplichters bij Goossens Baarle Nassau, ze beloven van alles om je handtekening maar te krijgen, maar als je getekend hebt ben je aangeschoten wild, ze laten je aanbetalen ( iets wat nimmer verplicht blijkt te zijn) en dan moet je maar afwachten wat er gebeurd leveren maanden later en geeneens wat er op je factuur staat maar ja dat is niet meer leverbaar en dit heeft dezelfde artikel nummer maar je krijgt dan wel korting, maar blijkt dat artikel is inmiddels in prijs verlaagt, je krijgt dus niets alleen wat je niet besteld hebt maar hun goed uit komt, de spullen controleren kan gewoon niet de chauffeur staat al te springen want hij heeft het druk snel tekenen en bij klachten kun je bellen, dat klopt maar ze doen er totaal niets mee, je als achterlijke behandelen, criminelen worden niet geboren maar gemaakt en ik ben er van overtuigt dat er op korte termijn een persoon de zaak daar gaat verbouwen, maar daar zijn ze verzekerd voor dus geen probleem voor hen in en in triest dat men met veel geld de mensen kan en mag oplichten

  16. Goossens lost geen enkele klacht behoorlijk op.
    Wij hebben in de familie best veel in België en in Nuenen gekocht en als er een klacht was werd deze afgehouden of met een fooitje afgekocht.
    €75 is geen oplossing, dat is zwijggeld.
    Als men het daar mee eens is kun je niet meer klagen natuurlijk.
    Mijn zus heeft hetzelfde meegemaakt met Goossens en nu ik met een bank die is gespoten in de kleur die ik wilde, en dat vliegt er af. Ik ben niet snel genoeg geweest toen de kleur eraf ging maar dan nog kunnen ze zien dat een bruine bank gespoten is naar de kleur die ik graag wilden hebben.
    Dit is geen leer wat via een bad aan zijn kleur is gekomen, maar gewoon gespoten.

    Goossens verkoopt aan mij en aan mij familie niets meer.
    Alleen winst beuren en niet achter je product staan kan echt niet.
    Mij familie en ik voelen ons opgelicht en kopen echt niet meer.

  17. Op 28 febr. 2016 een relaxfauteuil model bergen gekocht.
    Op 22 april geleverd,direct gemeld dat de stoel niet in orde was een veer zat los, stiksel zat los, en het hoofd kopstuk daar zat een flinke bobbel in.
    op 18 mei zijn ze komen kijken, de fauteuil moest mee terug! Op 17 juni wordt hij weer terug gebracht en wat bleek de veer zat weer vast (dat was ook het enige), het stiksel zat weer vast maar gestikt met een heel andere kleur. En de bobbel in het kopstuk was weg, wel gewoon afgeknipt, zodat je in het leer zag, wat weggeknipt was,
    en het kopstuk zo dik opgevuld, dat je met je hoofd naar voren zat, als je in de stoel zat.
    direct weer een melding gemaakt!
    zelfs foto’s op gestuurd ( waarvan ze zeggen nooit te hebben ontvangen)
    Op 20 juni weer gebeld! Er wordt een afspraak gemaakt met een onofhankelijk bedrijf, in dit geval p.o.s.
    deze meneer komt kijken op 24 juni, en zegt hier kan ik niet veel aan doen, deze laat een formulier achter waar op staat wat hij en ik ervan vinden, dit formulier is ook naar goossens gegaan.
    vervolgens hoor je niks, zelf gebeld op 1 juli, mevrouw u krijgt een nieuwe stoel deze wordt geleverd in week 37.
    even voor week 37 krijg ik bericht ze kunnen niet leveren!
    vandaag 16 november 2016 week 46, krijg ik eindelijk mijne nieuwe relaxfauteuil!!!!
    gelukkig is hij nu wel in orde,
    mensen ben gewaarschuwdt, ik zal nooit meer iets kopen bij goossens, waar dan ook.
    zeer slechte service!

  18. Kan iemand mij vertellen hoe de ondersteuning van de latten bodem geplaatst moet worden ? Dit hebben de monteurs vergeten namelijk. Gr

  19. Na 11 weken levertijd krijgen wij van Goossens Nuenen 2 kasten afgeleverd. Bij aflevering wordt de achterkant van 1 kast beschadigd. Deurtjes van beide kasten klemmen.
    4 weken later wordt een nieuwe achterwand geleverd, maar die kan er niet ingezet worden, omdat er geen geschikt nietpiostool voorhanden is. De nieuwe achterwand is ook beschadigd trouwens. Deurtjes klemmen nog steeds. Kast is meegegeven ter reparatie met nieuwe achterwand. Geschatte levertijd weer minstens 4 a 5 weken. Komt erg knullig over en betekent dat we na meer dan 20 weken hopelijk pas een goede kast hebben. Met klemmende deurtjes natuurlijk.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *