Joker Reizen

joker

Soms moeten we helaas de service bekritiseren. Die van Joker reizen bijvoorbeeld. We kregen vrij laat te horen dat “ze er niets aan konden doen” als reactie op onderstaand schrijven:

Op vrijdag 17 juli bezochten wij het Joker kantoor te Hasselt, dit om onze vlucht van Brussel naar Buenos Aeres te bevestigen.
Wij hadden immers een week eerder een optie genomen op een vlucht van Alitalia (aan 775 euro per persoon, wat op dat ogenblik tevens overeenkwam met de prijs op de website van Alitalia).

Echter toen we dit wilden bevestigen, bleek dat de prijzen van Alitalia gestegen waren naar 905 euro, en dat we van dit tarief dus niet meer konden genieten.  (Wat begrijpelijk is en wat wij ook respecteerden).

Uw medewerkster  gaf ons als alternatief een vlucht met Iberia, wat neerkwam op een bedrag van 790 euro per persoon.

Daar we negatieve ervaringen hadden met Iberia (vertragingen, bagageverlies),  hebben we dan expliciet aan uw medewerkster gevraagd om een alternatief voor te stellen in dezelfde periode: een vlucht van Alitalia, reis van 3 weken, vertrek laatste week van Oktober of eerste week van November.

Uw medewerkster heeft toen vele opzoekingen gedaan en kon ons niets meer aanbieden.
Wij zijn dan uiteindelijk dan toch op het Iberia voorstel ingegaan.

Wat wij echter ten zeerste betreuren, is het feit dat we nadien op de website van Alitalia zien dat we voor diezelfde periode WEL een vlucht vinden van Alitalia, en dit aan een tarief van 641 euro per persoon. We zien tevens dat dit tarief vandaag (zondag 19 juli) nog steeds beschikbaar is. (zie hieronder).

Wij voelen ons door een fout van een van uw medewerkers benadeeld (150 euro per persoon, slechte luchtvaartmaatschappij).

Graag willen wij dan ook voorstellen om kostenloos, de geboekte vlucht te annuleren en ons over te boeken op de vlucht zoals hieronder beschreven.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Met vriendelijke groeten,

Share

4 comments

  1. Ja ik heb dezelfde ervaringen met Joker…. het interesseert ze’t gewoon nie

  2. Een luchtvaartmaatschappij hanteert verschillende verkoopprijzen: voor hun eigen website, voor een reisbureau, voor 1 bepaalde (grote) klant, … Het is dus goed mogelijk dat de prijs die je op de website ziet van Alitalia helemaal niet kan verkocht worden door een reisbureau en je alleen via hun website kon boeken.

  3. Groepsreis geboekt met Joker naar Ethiopië kaap 46.
    Reisleidster onbekwaam (had amper Afrika ervaring)
    Organisatie: beneden alle peil
    Hotels: minder dan basic op sommige plaatsen: bv: ongeïsoleerde electrische draden door de douche enz.
    heb een klacht ingediend en ben eens benieuwd wat het zal worden.

  4. Zoals Piet hierboven al zei, een luchtvaartmaatschappij heeft verschillende prijzen, op hun website, bij verschillende reisbureaus of ergens op internet zal je waarschijnlijk nooit exact dezelfde prijs zien. De medewerker zal dus zeker geen ‘fout’ gemaakt hebben, er was gewoon geen plaats meer aan dat tarief in hun systeem. Jammer dat je dan achteraf ziet dat Alitalia wel nog een goedkoop tarief had, maar het is dan jouw taak om dat eerst eens te vergelijken voor je een boeking maakt. De medewerker van het reisbureau kan hier niets aan doen en doet enkel zijn best om de goedkoopst mogelijke prijs te vinden voor jou die zij kunnen aanbieden. In verband met de groepsreizen, begeleiders worden 2 jaar zeer intensief opgeleid en constant opgevolgd, dus ze zijn zeker bekwaam om reizen te begeleiden. Natuurlijk hebben de reizen wel een avontuurlijk karakter, dat weet je als je boekt. Als je luxueuze groepsreizen wil met een groep van 30+ personen om de kosten te drukken, dan ga je beter naar iemand anders. De écht reiservaring van dat land is dan ook wel zéér miniem…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *