Review en test van Wijnvoordeel.be & WijnBeurs.be
Als je net zoals ons een goede job hebt, vlot meedraait in deze Vlaamse rat-race maatschappij en als je zoals de rest van België toch wel alcoholieker-achtige trekjes vertoont kan er een nieuwe wereld voor je opengaan: online wijn bestellen!
Genoeg van in de Colruyt te staan en daar 4 flessen van uw favoriete wijn beschikbaar te zien staan, terwijl u er 24 wou meepakken? Wil je niet zoals de gemiddelde nachtwinkel-lul marginaal overkomen met zijn brede kar in de Colruyt? Wil je niet zitten zeulen met je nieuwe aanwinsten, ze inladen in de auto, daarna weer uitladen, naar uw hut slepen en daarna geconfronteerd worden met het feit: oh ja dit is toch best wel veel?
Dan is online wijn bestellen de ideale oplossing!
De twee grootste spelers in Belgie zijn Wijnvoordeel.be en WijnBeurs.be. Hieronder volgt een korte bespreking van beiden na 2-3 bestellingen.
1) Wijnvoordeel.be
Wijnvoordeel biedt allerlei wijnen aan, maar de meest interessante pagina op hun website is welliswaar de “aanbiedingen” pagina. Het assortiment hier is zeer variërend, en niet alle “aanbiedingen” zijn echte toppertjes. Maar de meeste zijn echt wel best goeie deals waar je niet echt mis mee kan gaan.
Echter opgelet: alles wat ze aanprijzen van 5,50 naar 2,95 had evengoed aangeduid kunnen staan als 3,00 naar 2,95. Maar dit geschreven zijnde: de rest is meestal wel top. Een ander goed punt is dat je de wijnen pas later (na levering) moet betalen. Een goeie marketing truc, maar ze werkt. Bijkomend is, dat ze gratis de wijn eventueel komen oppikken moest je het niet goed gevonden hebben (mits de doos van 6 nog intact is), met andere woorden: als je er 12 besteld, en je vindt de wijn drek, kan je er tenminste 1 doos van gratis terug komen laten oppikken.
Ze zijn ook heel behulpzaam, en er zit duidelijk een professioneel team achter deze organisatie.
- LEVERTERMIJN: +- 10 dagen
- BETALINGSTERMIJN: na ontvangst
- EMAIL SUPPORT: antwoord binnen de 24 uren
- AANBOD: GOED
2) WijnBeurs.be
De site van WijnBeurs komt een beetje chiquer over als die van Wijnvoordeel. Je moet je ook “lid” maken (voor enkele euro’s) als je van extra kortingen wilt genieten. Twee van de wijnen die wij aan 5 euro via een actie hebben besteld hadden voor een 5-tal euro, staan er nu te koop voor 7-9 euro, gewoon enkele weken later. Het ging om de “Black Hawks” wit en rood. Zeer goeie wijnen overigens. Maar nu komt het: hun opvolging, leveringstermijn en support kunnen we in 3 woorden samenvatten: it seriously sucks. Het is een beetje vreemd: een mooie verzorgde website, goeie producten, maar distributie en opvolging zijn een regelrechte ramp.
Bijvoorbeeld: bij een bestelling van 24 wit en 24 rood hadden we na 3 weken nog altijd geen teken van wijn in onze kelder. Belangrijk detail: in tegenstelling tot Wijnvoordeel moet je bij Wijnbeurs op voorhand met VISA (ofzo) betalen.
Een aantal onbeantwoorde e- mails en een telefoongesprek – met een lichtjes geïrriteerde dame waarvan we aannemen dat ze net in een moeilijke periode van de maand zat – leverden niets op. 1 Week later vonden wij bij terugkomst van onze vakantie enkele dozen van Wijnbeurs voor onze deur. De dozen zelf waren door de regen om zeep, gelukkig niet gepikt, maar de wijn was gelukkig nog intact. De verrassing werd nog groter toen we merkten dat slechts de helft van onze bestelling geleverd was, zonder hiervan op de hoogte gebracht te zijn. Wie weet werd het “missing gedeelte” gepikt door onze buurman, die trouwens ook graag een glaasje lust. I don’t blame you Herman!
Een aantal onbeantwoorde e- mails later – wij komen thuis aan met een lading wijn van Delhaize (ah ja onze voorraad was op) – staat opeens de rest van de bestelling te pronken voor de deur!
Blijkbaar is wijn bestellen bij Wijnbeurs een beetje als gokken op de Yen ten tijden van tsunamies. Je weet niet wat er gaat gebeuren en de communicatie is gebrekkig. Best wel jammer want de producten die ze leveren zijn van hoge kwaliteit.
- LEVERTERMIJN: zoals een blowjob in een lange termijn relatie: onverwachts, en willekeurig
- BETALINGSTERMIJN: bij bestelling
- EMAIL SUPPORT: onbestaand
- AANBOD: ZEER GOED
SAMENVATTING
Als je snel goeie wijn wil zonder problemen: Wijnvoordeel, zonder twijfel. Als je een beetje avontuurlijk en gokverslaafd bent: Wijnbeurs.
Wat zijn jullie ervaringen met deze 2 wijndealers? Enige tips? Weten jullie nog andere goeie aanbieders?
Groeten,
Thomas Vandebroeck (Turnhout)
Inderdaad, mijn ervaring bij Wijnbeurs.be zijn ongeveer hetzelfde. Goeie wijn, slechte distributie, geen communicatie.
Als je googled op “wijnbeurs” vind je nog een hoop andere mensen met klachten mbt deze “wijnboer”.
Groeten uit Okkerzeel.
niks als goede ervaringen met wijnvoordeel.be, alles verloopt correct, wijn goed te drinken
ik moet zeggen dat ik bij de 2 websites al besteld heb, en dat ik over alletwee wel tevreden was. wijnbeurs, zoals hierboven beschreven, was inderdaad wel zeer zwak qua communicatie… maar de wijn was uiteindelijk best te zuipen.
IK MOET ZEGGEN DAT MIJN WIJN MET WIJNBEURS NOOIT AANGEKREGEN HEB. AFZETTERS ZIJN HET!!!!
Tot nu toe nog geen problemen gehad met bestellingen met Wijnbeurs (belang van limburg actie, wel).
Mensen, ga toch gewoon naar den Delhaize.
Vorige week nog besteld bij Wijnbeurs, gisteren aangekregen. Alles dik in orde.
Drink er nog ene, zou ik zeggen, in plaats van u allemaal op te jagen.
Drink bier! Das meer plezier
wijnvoordeel is okee, maar alles onder de 5 euro is bucht
Mijn ervaringen zijn gelijklopend… bij Wijnbeurs was’t 1 grote puinhoop. Ik zal eens bij Wijnvoordeel proberen volgende week.
Ik vond de leveringen en service bij wijnvoordeel tot op heden altijd PERFECT.
Enkele jaren klant via lidmaatschap bij de Wijnbeurs. Aanvankelijk correcte leveringen behoudens in dec.2010 (laattijdige levering en niet nakomen van door transporteur wegens weersomstandigheden zelf aan ons megedeelde leveringsdatum, door een fout op de website te hoog bedrag afgehouden via Visa, geen juiste reactie op emails, telefoons, briefwisseling,)dit deed mij besluiten het lidmaatschap niet meer te verlengen. Toch blijft men mij via email, post en telefoon aanzetten om nieuwe bestelling te plaatsen…. Communicatie is inderdaad problematisch…
Bij iBood een bon gekocht voor wijnbeurs.be. Een mooi pakket besteld. Na 1 maand complete stilte (intussen wel betaald) zelf contact opgenomen. Na 7-10 dagen (!) krijg je een antwoord. Het pakket was inmiddels uitgeput. Mensen die na mij bestelden, kregen het echter probleemloos geleverd. Een alternatief pakket gekozen. Nog een maand later leveren ze uiteindelijk… nog een ander pakket! Twee maanden wachten op iets wat je niet wil. Never again.
Beste lezers,
Mijn naam is Jacco Oosterhof van Wijnvoordeel.be Sinds twee maanden werken wij nu met een nieuwe transporteur en hebben wij onze levertermijn kunnen verlagen naar 3 tot 5 werkdagen.
Naast deze versnelde levering zullen we uiteraard de aantrekkelijke wijnpromoties en een uitstekende service blijven bieden.
Met vriendelijke groet,
http://www.wijnvoordeel.be
Jacco Oosterhof
OPLICHTERS: wijn besteld en betaald, maar nooit gekregen. Op mails wordt niet geantwoord. NEVER AGAIN!
Goedemiddag Peter,
Gaat dit om de Wijnbeurs of Wijnvoordeel? Bij Wijnvoordeel hoeft u namelijk pas na de levering te betalen als u de factuur ontvangt. Ik ga er dan ook vanuit dat dit geen betrekking heeft op Wijnvoordeel. Mocht dit wel zo zijn, dan zou ik u willen vragen een email te sturen naar info@wijnvoordeel.be tav J.Oosterhof. Op emails reageren wij altijd binnen 24u.
Met vriendelijke groet,
http://www.wijnvoordeel.be
Jacco Oosterhof
Oordeel zelf!!!
Bij Wijnvoordeel een verjaardagspakket besteld. Online betaald met bevestiging. Na levering komt er toch nog een tweede factuur. De bestelde wijnen van het pakket komen niet overeen met wat geleverd is. Voor mij van mindere kwaliteit. Geen prijswijnen zoals beloofd. De beloofde hotelvoucher zit niet in het pakket. Dit is hun antwoord; Helaas waren een aantal wijnen van het pakket al uitverkocht, waardoor er gelijkwaardige of zelfs betere vervangers zijn ingezet. Dit was helaas nog niet aangepast op de website, waardoor de bestelde samenstelling afwijkt van de geleverde wijn. In de magazijn heeft men vergeten om de voucher aan het pakket toe te voegen. Wij gaan u deze per post toesturen. U heeft uw bestelling al betaald. De ontvangen factuur kunt u dus als niet verzonden beschouwen.
Om die hotelvoucher uiteindelijk te krijgen, heb ik opnieuw contact moeten nemen met deze firma. Toen ik uiteindelijk de hotelvoucher kreeg en de aanbiedingen op internet checkte, stelde ik vast dat een hotelreservatie via booking.com voor de voorgestelde periode op dezelfde prijs uitkwam of in sommige gevallen zelfs goedkoper. Meer hoef ik niet te zeggen.
Oplichters
Nu toch al een jaar of 3 klant bij wijnbeurs.be en erg tevreden. Ook over de leveringstermijn en de communicatie.
Ben zeer te spreken over Wijnvoordeel: goede wijnen, degelijke informatie, snelle levering en vlotte communicatie. Eenmaal had ik al online betaald maar was de wijn op, er werd mij meteen via e-mail een iets duurdere wijn als alternatief geboden. Bij Wijnbeurs nog geen bestelling geplaatst (zal het ook niet doen als ik de reviews hier lees), maar online wijn bestellen heeft grote voordelen t.o.v het in een grootwarenhuis gaan halen, niet in het minst dat je tenminste weet wat je koopt en via mail (toch bij Wijnvoordeel) vragen kan stellen. Iets wat ik bij bv. Colruyt niet snel zou proberen aangezien de rayonverantwoordelijken voor wijn er in mijn ervaring niet veel van kennen.
Al meerdere keren besteld bij de wijnbeurs.
Nooit problemen gehad. Altijd correct antwoord op mijn mails.
En betaling 2 of 3 weken na levering van de voortreffelijke wijnen.
Voor de eerste keer een pakket besteld bij wijnbeurs.
Een promotiepakket met een frans wijntje : la pauline.
Ik had nochtans even gegoogled en gezien dat de wijn te doen was.
Toen ik de doos opendeed en de etiketten bezag , had ik het al snel door.
De wijn is namelijk gebotteld in Hilversum.
De wijn is echt navenant.
Spijtig dat de wijnbeurs je als superpromotie zulke wijn ‘aansmeert’
voor de tweede maal op een maand tijd levering niet kompleet ontvangen,betreft levering 25979 met track&trace
3SWVX00035016,maar zullen natuurlijk wel de volle pot aanrekenen,maar deze vlieger gaat niet op ,dat ze dat maar weten
Heb geen klachten,kan ook betalen na de levering van de wijn,bestel telefonisch wordt vriendelijk geholpen,ook vaak besteld bij wijnvoordeel,ook perfecte service. Betaal nooit meer iets vooruit nadat ik hier problemen mee heeft gehad elders. Het is ðŸ‘ðŸ‘
Nog geen problemen met Wijnbeurs. Al verschillende malen besteld ,slechts 1 maal een doos te weinig doordat ze niet op voorraad was. Correct nageleverd. Betaling na ontvangst faktuur. Kwaliteit van de wijnen meestal hoger dan Wijnvoordeel. De Pauline rosé is prijs/kwaliteit zeker OK ook al is die niet afkomstig van een chateau en gebotteld in Nederland.Voor mij zeker een aanrader de Wijnbeurs.
Wijnvoordeel:
– enkele jaren geleden: foutieve levering, mix van dozen van een klant in de buurt – mogelijk een fout van de chauffeur van de bestelwagen
– twee jaar geleden: levering van een recentere jaargang dan deze die oorspronkelijk besteld was – bij navraag werd er mij verteld dat deze even goed was als de vorige jaargang, wat bij wijn toch niet evident is – noemen zij zich kenners ???
– recent : een onbeantwoorde mail op mijn vraag of hun “Camille Villard Chablis AC Grand Cru 2012” geen vervalst etiket heeft want ik vind in Frankrijk nergens een Camille Villard terug die ook Chablis zou verkopen – ik wacht nog altijd op een antwoord …
– in het algemeen: hun aanbod van kwaliteits wijnen uit de Bourgogne is de laatste jaren erg pover, en vooral erg duur geprijsd.
Fraudeurs zijn het . Wij bestellen altijd bij wijnvoordeel en ik ben er nu achter gekomen dat sommige Italiaanse wijnen gebotteld zijn in Nederland,zijn echt niet lekker en niet te drinken . Dus wat in de fles zit is niet echt die wijn ,wat er in zou moeten zitten.